Om Mediehuset SMP
Vi erbjuder gränslös marknadsföring
Vi om någon vet att rätt val av mediekanaler ger våra annonsörer resultat som spränger alla gränser.
Just nu har vi fler läsare och större räckvidd än någonsin i våra kanaler.
Vill du nå ännu längre, kan vi hjälpa dig med det också. Oavsett om din målgrupp har samma postnummer eller bor på andra sidan jordklotet så har vi en lösning.
Fråga alltid oss först, tillsammans skräddarsyr vi ett paket av kanaler med räckvidd och genomslag som spränger alla gränser.
-
Mediekanaler och partners
Marknadsföringsstrategi
Vi ger er möjlighet att få en bra struktur över er totala marknadsföring.
Våra egna kanaler
Print
Smålandsposten, Magazinet och Växjöbladet
Sajter
smp.se, vxonews.se, vxoweek.se, minhockey.se, minboll.se, meraalvesta.se, meraljungby.se, meranaringsliv.se och mosaik.vxonews.se
App
Min SMP
Poddar
Babysnack, Lakerspodden, Campuspodden, Alla röster ropar Öster, Fria tyglar, Bland tigrar och trojaner, Växjö DFF-podden, Exponentiellpodden, VXO Weekly med Skatan och Marchal, Kronobollen, Ung SMP Bokstavligt talat och Husdjurspodden
Så här stor andel i regionen kan ni nå med våra kanaler*
Källa: Sifo Orvesto 2022. Målgrupp A-region 16 Växjö (Kronobergs län). Räckvidd per utgivningsdag i Smålandsposten och Magazinet samt genomsnittlig veckoräckvidd på smp.se.
* Observera att ni kan nå ännu fler om ni lägger till vxonews.se, som vi tyvärr inte kan redovisa Orvesto Internet-statistik från.Jämförelse med andra medier
Print & digitalt: Räckvidd unika personer som läser Smålandsposten, Magazinet och/eller besöker smp.se. Samma person räknas bara en gång. Varje unik besökare är oftast aktiv på flera plattformar.
Enbart Smålandsposten: Räckvidd unika personer per dag. Samma person räknas bara en gång.
Enbart smp.se: Räckvidd unika personer per vecka. Desktop plus mobil. Samma person räknas bara en gång.Källa: Sifo Orvesto 2022. Målgrupp A-region 16 Växjö.
Smålandspostens och Magazinets läsare
Kontakter: Totala summan av läsare av tidningarna och besökare på sajten oavsett om det är samma personer.
Personer: Antal unika personer som läser tidningen och/eller besöker sajten. Samma person räknas bara en gång.* Observera att ni kan nå ännu fler om ni lägger till vxonews.se, som vi tyvärr inte kan redovisa Orvesto Internet-statistik från ännu.
Smålandsposten: Antal unika personer per utgivningsdag. Samma person räknas bara en gång.
Magazinet: Antal unika personer per utgivningsdag. Samma person räknas bara en gång.
smp.se desktop: Antal unika personer per vecka. Samma person räknas bara en gång.
smp.se mobil: Antal unika personer per vecka. Samma person räknas bara en gång.
Källa: Sifo Orvesto 2022.
Hur ser Smålandspostens tidningsläsare ut?
Ålder
Kön
Boendeform
Hushållsstorlek
Sysselsättning
Hur ser våra webbesökare ut?
Ålder
Kön
Boendeform
Hushållsstorlek
Sysselsättning
Nu når vi fler än tidigare
Sanningen är att vi nu når fler läsare än tidigare. Detta tack vare att vi har flera kanaler men framförallt för att intresset för god lokal journalistik är fortsatt stort.
Diagrammet visar den totala summan av läsare av tidningarna och besökare på sajten oavsett om det är samma personer.
Källa: Sifo Orvesto 1997 och 2022.
Öka din räckvidd – vi hjälper dig
Repetition och tillskott är dubbel vinst!
Med flera införanden och marknadsföring i fler kanaler ger din annons eller kampanj ett större intryck hos mottagaren. Dessutom når du nya läsare med fler införanden och tillskott i flera kanaler.
Källa: Sifo Orvesto 2022
Våra långsiktiga ägare
Vi ingår i mediekoncernen Gota Media som arbetar utifrån en publicistisk värdegrund med stark lokal närvaro. Gota Media ägs av två stiftelser som betonar långsiktighet i ägandet och behovet av fria pressröster.
Gota Media har möjliggjort partnerskap med exempelvis Google, Viva Media och LinkedIn. Det bidrar till att ni kan vara trygga med oss som en seriös och kunnig mediepartner.
Vill du veta mer om Gota Media och vilka mediehus som ingår i koncernen?