Bror Pehrssons Möbler

KUND: Bror Pehrssons Möbler
KATEGORI: SEO och SEM
PERIOD: 2019


Målet med samarbetet var att nå ut till fler kunder och öka försäljningen på hemsidan.

Utmaningen var att öka trafiken och omsättningen på hemsidan utan att tappa det starka varumärke som de har på marknaden genom sina fysiska butiker. Förutom fortsatt marknadsföring i Smålandsposten och på smp.se så började vi därför att strukturera upp deras hemsida genom SEO. Samtidigt såg vi till att fånga upp intresserade kunder genom att låta deras produkter synas i relevanta sökningar på Google genom SEM.

  • Fem frågor till ägarna Jim och Marie Lundkvist

    1. Vad ville ni uppnå med samarbetet med SMP / Gota Media?

    Nå ut till fler kunder och ökad försäljning.

    2. Hur upplever ni SMP / Gota Medias kompetens?

    Mycket bred och god kompetens. Ni har lyssnat på våra utmaningar och kommit med bra och konkreta förslag på lösningar efter det.

    3. Hur skulle ni beskriva vårt samarbete?

    Ett nära och utvecklande samarbete. I det här fallet bidrog ni till att vi lyckades fånga in personer som sökte efter våra typer av produkter online.

    4. Har resultatet motsvarat era förväntningar?

    Absolut.

    5. Har ni egna tankar ni vill förmedla till oss och skulle ni rekommendera oss till andra företag?

    Det var svårt att veta vilka kanaler man ska använda sig av. Ni har hjälpt oss att få ihop en bra mix. Vi skulle absolut rekommendera Gota Media till andra företag.