Nativeannonsering

Nativeannonser – en del i er Content Marketing-strategi

Bygg upp ditt varumärke med hjälp av storytelling
Bygg långsiktiga relationer med kunderna
Ert innehåll som en naturlig del av plattformen

En nativekampanj kan vara en viktig del i er content marketing-strategi. Ni förmedlar ert budskap i berättelseform med innehåll som informerar, underhåller, engagerar eller utbildar kunden.

Eftersom ni ger läsaren en berättelse, ger det mervärden utöver fördelarna med en viss produkt eller tjänst. Det ökar chanserna till att kunden väljer just er.

Nativeannonsering är en del av det bredare begreppet content marketing, som avgränsas genom det faktum att native alltid är betalt utrymme. Native följer samma beteende som resterande innehåll på sajten och är utformad så att användaren upplever det som en naturlig del av plattformen. Innehållet är markerat som annons och med vilket företag som är avsändare.

Jag är intresserad av nativeannonsering!

Kontakta oss!

Läs mer

  • Så här funkar det

    1. Artikelpuff

    Artikeln ligger i nyhetsflödet på startsidan. Den är annonsmärkt så att avsändaren framgår och den är i avvikande färg. Trovärdigt och snyggt.

    Nativekampanjer kan ofta ge dubbelt så många klick än displayannonser

    2. Artikelsida

    Egen artikelsida med samtliga publicerade artiklar. Den ligger fortfarande integrerad i sajten och kan delas och är sökbar. I artikeln placeras en eller flera länkar till er egen sida.

    Egen artikelsida på smp.se med alla era nativeannonser

    Mätning och utvärdering

    Nativekampanjer kan ofta ge dubbelt så många klick än displayannonser.

    Ni får också längre tid med läsaren, då denne har visat intresse för er rubrik i artikelpuffen och därmed vill läsa hela artikeln. I genomsnitt får man strax över 2 minuter med läsaren.

    Under kampanjen mäter vi en rad olika parametrar som utvärderas med annonsören efter avslutad kampanj.

    Exempelvis:
    • Besök per artikel
    • Lästid per artikel
    • Trafik vidare till kundens hemsida
    • Delningar i sociala medier
    • m.m

    Innehållet är viktigast

    Bra innehåll ger värde till ditt varumärke

     

    Ni förmedlar känslan ni vill att era kunder ska få genom att ge er berättelse. När kunden har fått en känsla kopplat till ert företag leder det till ökad varumärkeskännedom och större chans att man väljer er vid köpbeslut.

    Vi hjälper dig

     

    Du har kunskapen och kan berättelsen om ditt företag och mycket om dina kunders behov. Vi kan hjälpa dig att hitta bra vinklar och skriva intressanta texter för din målgrupp.

    Funktioner som är likvärdiga en artikel

    Mest lästa artiklar

    Er annons behandlas som en redaktionell artikel och kan därför hamna i listan bland mest lästa artiklar.

    Rekommenderat för dig

    Er annons kan också, precis som vårt redaktionella material, hamna under rubriken ”Rekommenderat för dig”.

    Sökbar

    Er annons är också sökbar på vår sidas artikelsök – även efter kampanjtidens slut.

    Delningsbar

    Till skillnad mot traditionella digitala annonser är din nativeannons delningsbar.

    Priser och synlighet

    Våra nativeannonser exponeras på startsidan i alla enheter – desktop, tablet och mobil.

    smp.se:

    36.000 kr/vecka för 25% av sidvisningarna*.

    vxonews.se:

    18.500 kr/vecka för 25% av sidvisningarna.

    I priset ingår produktion av 2 st artiklar som ni sedan är fria att använda.

    *25% av annonsvisningarna kan även uttryckas som 25% share of voice (sov) och betyder att din annons i snitt syns på var fjärde sidvisning.

    Priset är netto och kan ej kombineras med andra avtal eller rabatter.

    Produktion av nativeannonsen kan ske på två olika sätt:

    1. Innehållet produceras av annonsören själva (i samråd med Smålandsposten annons).
    2. Smålandsposten annons producerar innehållet, som då offereras separat utefter annonsörens behov och önskemål.
    Smålandsposten har som ansvariga utgivare rätt att neka innehåll på sajten. Det framgår tydligt för läsaren att annonsören står för innehållet och att Smålandsposten inte är avsändaren.