Effektmätning – RAM

Hur uppfattas din annons?
Når du rätt målgrupp?
Underlag för förbättring

Det är viktigt för oss att du som annonsör får effekt av din annonsering.

Vi erbjuder därför olika möjligheter att ta reda på resultatet vare sig det gäller en printannons, reklambilaga, digital annonsering eller en kampanj i flera kanaler. Resultatet ska hjälpa dig att förbättra effekten av din annonsering till nästa gång.

Hur många såg din annons och vad tyckte de om den? Var det flest kvinnor eller män och var de yngre eller äldre? Är resultatet bättre eller sämre än andra likvärdiga annonser i din bransch? Med en resultatmätning får du svaren.

Exempelbild på ett resultat av annonsens effekt. Den gula linjen visar medianvärden på liknande annonser

Läs mer

  • Printannonser och bilagor

    Det här tar vi reda på:

    • Hur många som såg annonsen/bilagan
    • Deras ålders- och könsfördelning
    • Hur din annons/bilaga togs emot av våra läsare
    • Om de känner till er sedan tidigare
    • Vad de tyckte och om de agerade på något sätt

    Du får dessutom följande:

    • En jämförelse av hur andra annonser har presterat i din kategori
    • En rapport och en genomgång av resultatet med din kontaktperson
    • Vi mäter endast kvartssidor och större format.

    Du kan också lägga till tre egna frågor som presenteras i rapporten.

    Pris:

    3.500 kr

    Tre extrafrågor:

    500 kr

    Digitalt

    Det här tar vi reda på:

    • Hur många som såg annonsen
    • Deras ålders- och könsfördelning
    • Hur många gånger varje person har exponerats för din annons
    • Hur din annons togs emot av våra läsare
    • Om de känner till er sedan tidigare
    • Vad de tyckte och om de agerade på något sätt

    Du får dessutom följande:

    • En jämförelse av hur andra annonser har presterat i din kategori
    • En rapport och en genomgång av resultatet med din kontaktperson

    Du kan också lägga till tre egna frågor som presenteras i rapporten.

    Pris:

    3.500 kr

    Tre extrafrågor:

    500 kr

    De exempel som visas ovan är våra vanligaste mätningar, men vi kan också skräddarsy en lösning för just dig.

    Metoden vi använder är RAM:s (Research and Analysis of Media) internetbaserade marknadsundersökningsverktyg.